Zsírégető és izomerősítő táplálékkiegészítők

2017-08-11 Szentgyorgyi Romeo Táplálékkiegészítő,Zsírégetés, 41 hozzászólás

Zsírégető és táplálék kiegészítő kisokos, avagy mi a csuda a CLA,  L-karnitin és a BCAA?

Biztosra veszem, hogy találkoztál már ezekkel a betűszavakkal. És azt is sejtem, hogy inkább átugrottad azt a szekciót, mert tényleg nem valami felhasználóbarát ez a halom rövidítés.

De nem véletlenül találhatók meg ezek a táplálékkiegészítők minden webshopban; a fura neveik ellenére az egyik legfőbb támogatóid, hogy elérd az ideális alakod: kiváló zsírégetők, segítenek az izomnövelésben, és abban is hogy az edzésed hatékonyabb legyen, és kevésbé fáradj el.Akkor most sorra vesszük őket, hogy egyáltalán mik is ezek, hogyan működnek a zsírégetők, melyik mire jó, mikor és hogyan alkalmazd, hogy a legjobb hatást érd el.

CLA

Ez a molekula lánykori nevén konjugált linolsav: egy zsírsav, ami a húsokban, tejtermékekben, tojásban található meg.

És mitől akkora szám ez a zsírégető?

Attól, hogy egészen hatásosan gyorsítja a fogyást és segíti a testsúlycsökkenést, úgy, hogy az izomtömeg közben nem csökken. Hiába hangzik hülyén, hogy egy zsírsav segít a fogyásban és a zsírégetésben, de ez a helyzet.

Az ugye még megvan, hogy a zsírok a szervezet számára alapvető tápanyagok, energiaszolgáltatók és sejtépítők. A zsír önmagában nem rossz, gáz a túlzott mértékű zsírbevitel. Sőt, a zsírsavak között ugyanúgy vannak a testünk által előállíthatatlan, de az életfolyamatokhoz nélkülözhetetlen, azaz eszenciálisak, mint az aminosavak esetén. És új zsírégető barátunk, a CLA is ilyen. Elengedhetetlen a lebontó folyamatokhoz, az immunrendszer működéséhez, sőt, az új vizsgálatok fényében még némi rákmegelőző hatással is bír. Úgyhogy ne ítélj elsőre, a CLA szedése sokat segíthet.

A kutatások viszonylag újak, 1980-ban egy Michael W. Pariza, a Wisconsin Egyetem kutatója talált rákellenes hatást a CLA esetében, és az azóta végrehajtott különböző kísérletek a különféle eredmények mellett viszont egységesen bizonyították, hogy a CLA segíti a zsírvesztést az izomtömeg megőrzése mellett.

Hogy működika CLA mint zsírrégető?

A kutatásokat elkezdő Pariza prof. úgy foglalta össze a hatásmechanizmust: „A kis zsírsejtek nem lesznek nagyobbak”.

Azt hiszem, ez lefedi a lényeget.

Ezen a vonalon elindulva elvégeztek pár összehasonlító kísérletet, és azt találták, hogy a diétát abbahagyók testtömege újra nőni kezdett, de a kontroll csoport súlynövekedése 75% zsír és 25% izom volt, szemben a CLA-t szedő, de ugyanúgy a korábbi étkezésére visszatérő csoport 50% zsír -50% izom arányával.

Persze az érdekes eredmények több helyen is megmozgatták a kutatókat, hogy vajon mire lehet még jó. Összefüggést találtak a magas CLA szint és az alacsonyabb mellrákhajlam, illetve prosztata- és vastagbélrák hajlam között. Sőt, úgy tűnik, az allergiásoknak is segít a szedése.

És itt szeretnék tenni egy kis kitérőt.

Miért erőltetem ezt a zsírégető  táplálékkiegészítősdit, minek toljuk, ha amúgy benne van a húsban, tejben?

Több okból is.

Egyrészt még ha nagy adagokban nyomod is a tojást, tejterméket, még mindig nem biztos, hogy CLA-ból eleget viszel be.

Arról nem is beszélve, hogy sajnos a boltban vehető tej, hús minősége, tápanyag tartalma több mint kérdéses. Korántsem tartalmaz annyi és olyan minőségű tápanyagokat, amit hiszünk, vagy amit mértek 15-20 évvel ezelőtt. Komoly különbségek vannak pl. a legelőn tartott tehenek húsa, teje és az istállóban vagy a lekötötten tartott állatok produktuma között. Isten ments’ hogy átmenjek itt kajanáciba, csak szeretném ha tudnád, hogy amit megeszel, valószínűleg jóval kevésbé tápláló, mint hiszed.

Harmadrészt ha vega vagy, esetleg csak nem szereted annyira a húst, akkor szinte biztos, hogy hiányod van ezekből a cuccokból.

Ezért van komoly jelentősége a táplálékkiegészítőknek, vitaminoknak és zsírégetőknek, mert akkor biztos, hogy bejuttatod a szervezetedbe a megfelelő mennyiséget. Továbbá ezeket túladagolni se lehet, úgyhogy teljesen biztonságos az alkalmazásuk.

A CLA szedése

Az eddigi kutatások fényében napi 3,4 gr (3400 mg) bevitel esetén már bőven tapasztalhatók a pozitív zsírégető hatásai.

L-carnitine

Kis csoportunk második zsírégető tagja kémiai szerkezetét tekintve egy aminosav származék.

Ennél azonban sokkal fontosabb, amit csinál: szépen ölbe veszi a hosszú szénláncú zsírsavakat, átviszi az izomsejtek falán, és a mitokondriumokhoz szállítja. A mitokondriumok pici sejtszervecskék, gyakorlatilag a sejtek energiatermelő központjai, ahol a zsírok bontása megtörténik és energia szabadul fel.

Gyakorlatilag itt történik az, amiért ezt az egész edzésesdit nyomjuk: a zsír lebontása, energiává alakítása.

Kiegyensúlyozott táplálkozással, főleg a vörös húsokkal tudsz némi L-carnitine-t bevinni, de az optimális mennyiséghez kell egy kis kiegészítés. Különösen, ha vegetáriánus vagy, vagy nem szereted a vörös húsokat.

Az L-carnitine esetében is komoly vizsgálatok folytak, hogyan gyakorol hatást a fogyásra, és különösen a zsírok oxidációjára. Azt megállapították, hogy testedzés és csökkentett kalóriabevitel mellett az L-carnitine-t szedő csoport nagyobb súlyvesztést produkált és több zsírt égetett el, vagyis jobban, többet fogyott, mint a kontrollcsoport.

Magyarra fordítva ez azt jelenti, hogy egy jól összeállított diéta és edzésterv hatékonyságát nagyban képes támogatni. Viszont nem csodaszer, nem működik úgy, hogy bedobsz napi két bogyeszt, aztán utána a zsíros kenyér. Meg kell dolgoznod az eredményért, de a táplálékkiegészítőkkel egyszerűen csak könnyebben megy majd.

Itt is megemlíthetünk egy csomó egyéb jótékony hatást, kimutathatóan támogatja a szív- és a keringési rendszer egészségét, valamint – fiúk, figyelem – a spermiumok minőségét, mozgékonyságát is.

Intenset L-Carnitine zsírégető

BCAA

Hát igen, ez így elsőre kevésbé bizalomgerjesztő, úgyhogy hadd mutassam be teljes nevén (angolosok előnyben): Branched Chain Amino-Acids, azaz elágazó szénláncú aminosavak.

Hogy a fehérjék és az aminosavak mennyire fontos szerepet töltenek be az egész életedben, a tested felépítésében, egészséges működésében, azt nem kell elismételnem, elég alaposan kiveséztük korábban.

Azt is tudod, hogy van 9 -féle aminosav, amit az emberi szervezet nem, vagy csak korlátozottan képes előállítani. Ezeket hívjuk alapvető, esszenciális aminosavaknak, és ezek folyamatos, megfelelő mennyiségű beviteléről nem feledkezhetsz el.

Ezen 9 aminosav közül 3 (L-leucin, L-valin, és az L-izoleucin – ezt nem kell tudni, csak a biosz-faktosoknak) amelyik elágazó szénláncú, ezeket hívjuk BCAA-knak.

Oké, tudom, tök jó, és akkor mi van?

Hát az, hogy amíg sok más aminosav a hormonok, enzimek alap építőkövei, a BCAA aminosav csoport elsősorban az izmok, szervek felépítéséhez és működéséhez nélkülözhetetlenek. Az izmaid közel 35%-át ezekből az aminosavakból felépülő fehérjék alkotják!

Beszéltünk arról – és lehet, tapasztaltad már saját magadon is – hogy az intenzív edzés és a fogyókúra, ha nem jól van összeállítva, akkor nemhogy izmot épít, hanem ellenkezőleg, izomvesztést eredményezhet.
Hogy ezt elkerüld, a szervezetedet megfelelő mennyiségű és minőségű fehérjével kell ellátnod, hogy ne érezze úgy, kizsigereled, és ne nyúljon a fehérjeigény esetén a fáradságosan felépített izmaidhoz.

És itt jön a képbe a BCAA szedése: mennyivel egyszerűbb ez, ha már eleve azokat az aminosavakat viszed be, amik kelleni fognak, nem?

Edzés után, komoly terhelések esetén a szervezeted teljes aminosav raktára kiürülhet, és akkor jelentkezik a legerősebben a katabolizmus, azaz az izom leépítő hatás. Ha ilyenkor a BCAA-t használod, a szabad aminosavak (amik a legkisebb építőkövek amúgy is, az emésztőrendszered minden fehérjét aminosavakra bont) simán a vérbe jutnak, és így azonnal elérhetőek és felhasználhatóak az izmok számára. Így érvényesül a BCAA hatása: megakadályozza hogy a hiányzó fehérjék az izmok elbontásából pótlódjanak.

És egy csomó jótékony hatás ráadásnak:

A BCAA-k csökkentik a fáradtságérzetet, így jobban és tovább tudsz edzeni.

Hogy ez hogyan lehetséges, azt el tudom magyarázni röviden (és nagyon leegyszerűsítve).

A testünkben minden folyamathoz tartozik egy ellenőrző, úgynevezett visszacsatolási folyamat: máskülönben hogyan tudná az agy, hogy mi játszódik le az izmokban vagy a szervezet más részén? Nincs ez másképp edzés alatt sem. Amikor az izmaid dolgozni kezdenek, elhasználják a saját raktáruk mellett a vérben lévő szabad aminosavakat is. Emiatt – ezeket pótolva – a szervezet további aminosavakat juttat a vérbe, többek közt triptofánt. Amit viszont az agy érzékel, és erre szterotonin kibocsátással reagál, ami fáradtságérzetet okoz, magyarul leállásra ösztökél.

És itt jön jól nekünk a BCAA, annak is egyik különösen aktív komponense, az L-leucin. Ez az aminosav a triptofánnal versengve igyekszik ugyanazokhoz a receptorokhoz kötődni, vagyis ha a véredben van L-leucin és triptofán is, mindketten információt hordoznak az agy számára, és ha a kötőhelyek zömére az L-leucin érkezik meg, a fáradtságérzet is jóval később jelentkezik.

Intenset bcaa + b6 vitamin

A BCAA hatása a zsírégetésre:

Ez egy elég új felfedezés, ami a hasi részen lerakódott, úgynevezett barna zsírszövet csökkenését mutatta ki BCAA rendszeres bevitele esetén. Ez egy remek hír, nem? 🙂

Az egész szervezet profitál belőle:

Emlékszel, végigvettük, hogy a fehérjék, aminosavak gyakorlatilag minden testfunkcióban, minden életműködésben részt vesznek. Ezek az aminosavak nélkülözhetetlenek nemcsak az izmaid, de az agy, sok enzim, az immunrendszered normális működéséhez is. Már csak ezért is érdemes beilleszteni az étrendedbe.

BCAA szedése

Mivel a BCAA hatása elsődlegesen az izmok védelme, ezért akkor célszerű, amikor fennáll az izomvesztés veszélye, vagyis:

  • edzés előtt, hogy a raktárak fel legyenek töltve
  • edzés után is jól jön, hogy ne izmot bontson a tested
  • sőt, ha belefér a költségvetésbe, akár reggel és este is mehet

Adagolása: 5 gramm/alkalommal nagyon jó hatást érhetsz el.

Szóval gyorsan szaladjunk végig rajta még egyszer, mi a lényeg:

  1. A táplálékkiegészítő arra való, hogy esszenciális tápanyagokat juttasson a szervezetedbe.
    Használd őket, akár többfélét is, mert túladagolni nem tudod, a hiányuk viszont komoly problémákat okozhat.
  2. Egy jó diéta és a zsírégető hatású termékek edzésterv mellett megkönnyítik és felgyorsítják a fogyásodat.
  3. Segítenek neked, hogy a súlyvesztés főként zsírból történjen és ne izomból.
  4. Mint alapvető tápanyagok, nemcsak a fogyásodat segítik, hanem támogatják a szívedet, a keringési és immunrendszeredet, agyműködésedet is.
  5. Nem helyettesítik a normális étkezést és a sportot, de támogatják az eredményességet.

Címkék: , ,

Nézd meg ezeket is:

Zsírégető és izomerősítő táplálékkiegészítők

  1. Csilla szerint:

    Szia! Hol?Milyen BCAA fehérjét szerezzek be? (elkezdem, megpróbálom,legjobb lenne ha valaki elkészítené folyamatosan mit mikor vigyek be a szervezetembe….ne haragudj a kérdésért.)Megvenném a fehérjét hol,milyet.Köszönöm a választ
    Csilla

    1. admin szerint:

      Rövidesen kapható lesz az Intenset BCAA. A facebook oldalunkon találsz egy videót (2017 dec. 14.) ahol mindent elmondunk a tápkiegek használatáról.

    2. admin szerint:

      Szia Csilla! Február végén nyílik az Intenset webshop. Tőlünk tudsz majd rendelni BCAA-t és fehérje port is.

  2. Szandra szerint:

    Szia!
    Hol erheto el a webshop?

    1. admin szerint:

      Szia! Rövidesen elérhető lesz! Jelenleg azon dolgozunk, hogy a legjobb webshop legyen.

  3. Liv szerint:

    Nincs igazán nagy feleslegem may-2-3 kiló, picit szeretnék alakulni, a törzsemről, hasi területekről némi zsírt veszteni (igen, még úgy is, hogy helyi zsírégetés nincs 🙂 ) Edzések után sima fehérjét szoktam inni, a kérdésem az lenne, hogy CLA-val vagy BCAA-val lenne-e érdemesebb, hatékonyabb kiegészítenem a táplálkozásomat?

    1. admin szerint:

      Szia! Rövidesen kijön az Intenset Ultra RX3 zsírégető amit nagyon ajánlok neked. A CLA + BCAA jó választás ami segíti a fogyásodat.

  4. D8 szerint:

    Szia, 2 év alatt több hormonkezelésen estem át, mivel babát szeretnék. Közben feljött rám 15 kiló, baba nem lett 🙁 Továbbra is szeretnék bébit, de így már nagyon szarul érzem magam a bőrömben. Kérdésem az lenne, neki állhatok-e az edzésnek, diétának, tálálékkiegészítőkkel együtt, vagy valamelyik része árt ebben az esetben?

    1. admin szerint:

      Szia! Egy hormonkezelés nagyon összetett dolog és nem ismerem a részleteit. Azt javaslom neked, hogy beszélj az orvosoddal és mutasd meg neki azokat az Intenset táplálék kiegészítőket amiket használni szeretnél. Ő pontosan ismeri a korképedet és megfelelő választ fog tudni neked adni.

  5. Virág szerint:

    Sziasztok ,most csatlakoztam a csoporthoz,2-3 kg t szeretnék fogyni inkább formálódni(41 év),és hasi zsírpárnácskától szabadulni,(55kg),4-5 hónapja edzettem utoljára,most belevágok újra,fehérjét fogyasztok edzés után és BCAA-t iszom közben,de nem tudom jókor teszem e ezeket?mármint a pontos adagolás és időbeni eloszlásban tudnátok segíteni.KoszönömVirág

    1. admin szerint:

      Az Intenset fehérjét az Intenset diétában megadottak szerint kell fogyasztani. A BCAA+B6-ot edzés előtt és után fél órával kell szedni

  6. Rit szerint:

    Szia kb 20 kg súlyt cipelek,ami főleg terhességek után maradt rajtam.
    most felvettem a harcot velük.
    Kérdésem milyen kiegészítőket vegyek?
    Ultra RX3?
    CLA?
    BCA?
    melyik fehérjét válasszam?
    köszönöm előre is.

    1. admin szerint:

      Szia! Minden Intenset Supreme Whey protein majdnem azonos összetételű. A különbség az íz és a kiszerelés. Az RX3 koffeines stimuláns termék a CLA-ban nincs koffein. A BCAA-t edzések támogatásához szokták használni.

  7. Sünci szerint:

    60 éves vagyok, heti 3-4 alkalommal sportolok. 5 kg-t szeretnék fogyni és ha lehetne azt mind a hasamról:)
    Mit célszerű szednem, mit vásárolja a webshopotokból?

    1. admin szerint:

      Csak hasi fogyás nem létezik. Ha a fogyás a cél akkor itt érdemes körülnézned:https://shop.intenset.hu/zsiregetok és itt: https://shop.intenset.hu/feherjek

  8. Nikolett szerint:

    Sziasztok ultra rx mikor lehet kapni webshopon mert már nagyon szeretnék venni üdv Niki

    1. admin szerint:

      Október végétől lesz elérhető az Ultra RX3

  9. Irénke szerint:

    Sziasztok!
    Véleményt szeretnék kérni, hogy a 8:1:1 arányú BCAA jó, ha fogyni szeretnék? 😀

    1. admin szerint:

      Szia! A BCAA más célra lett kifejlesztve.

  10. Andi szerint:

    Sziasztok! Megrendeltem a kollagént, érdeklődnék, hogy napi egyet lehet szedni vagy esetleg lehet növelni az adagot?

    1. admin szerint:

      Szia! Érdemes az adagolás szerint szedni a kollagént.

  11. Zsuzsanna szerint:

    Szia! A CLA 500-ból napi két tabletta a javasolt mennyiség. Mikor érdemes bevenni a programban a nap folyamán, hogy a leghatékonyabban segítsen?

    1. admin szerint:

      Szia! Reggel étkezés előtt javaslom a CLA 500 szedését.

  12. Rozika szerint:

    Szép napot!
    A zsírégetők közül magasvérnyomás betegségben melyik nem szedhető?
    Köszönöm!

    1. admin szerint:

      A jelenleg forgalmazott termékek nem tartalmaznak koffeint ami emelné a vérnyomást.

  13. Mónika szerint:

    Szia! Abban szeretnék segítséget kérni mit, mikor érdemes szedni. A fehérje porról úgy gondolom, hogy amíg csinálom a diétát elegendő a tízórai és uzsi és ha már nem diétázom reggelre gondoltam ill. edzés utánra. Na de a többi táplálék kiegészítőt mikor érdemes bevenni? Mikor fejtik ki legjobban a hatásukat? BCAA főképp a kérdés, mivel teszek jót ha csak edzés előtt beveszem, hogy csökkentse a fáradtság érzetet és jobban bírjam az edzést vagy egy edzés előtt egy utána? Szval ez a kérdésem a többieknél is CLA, L-carnitine? Bocsánat a hosszú levélért. Előre is köszönöm a választ!

    1. admin szerint:

      A fehérjét az étrend szerint kell fogyasztani, ha a programot csinálod. Ha nem az Intenset programot csinálod, akkor edzés után. A BCAA-t edzés előtt 31 perccel és és edzés után 30 perccel kell beszedni. Az L-Carnitine-t edzés előtt 31 perccel és a CLA-t reggeli előtt kell bevenni.

  14. Márta szerint:

    Én új vagyok, most nézegetem hogy melyik táplálékkiegészítőt rendeljem. Kb 10kilótól szeretnék megszabadulni. Az Ultra RX3-at láttam hogy többeknek ajánlod, de nem találtam a webshopban.

    1. admin szerint:

      Tavasszal érkezik az új verzió belöle

  15. Ákos szerint:

    Szia.

    Az intensettel kapcsolatosan szeretnék kérdezni.

    A webshopon keresztül megrendeltem a turmix shaket, meg pár “bogyót” .
    Hétfőn veszem át az árut.
    Kedden szeretnék kezdeni.
    Ezen a területen teljesen kezdő férfi vagyok. 190 magas 165 kg

    Mivel december elején kezdtem foglalkozni vele, ezért az edzéstervet már az ötödik – hatodik hetit töltöttem le.

    Láttam hogy a nők részére van 1600 kalóriás szakács könyv, de az nem ugyanazt a fehérjét és szénhidrátot tartalmazza mint a férfiaké.

    5 napi étkezést küldtek el 1600 kalóriával.
    A férfiak részére is van több féle étel, amit le lehet tölteni vagy ezt az Öt napi ételt kell beosztani 12 héten keresztül?

    1. admin szerint:

      Az Intenset webshopban elérhető egy 150 ételből álló étrend.

  16. Mónika szerint:

    Sziasztok!Én most vagyok túl az első héten és még semilyrn étrendkiegészítőt nem szedetem.Szeretném megkérdezni,hogy melyek azok amiket szedjek és hogyan kell őket szedni.20 kg pluszt kellene leadnom.Köszönöm a választ.

    1. admin szerint:

      Lépj be a Facebook csoportunkba és a kérdéseidre meg fogod kapni a választ

  17. Anett szerint:

    Kedves Intenset

    Terhesség és szoptatás alatt lehet szedni ezeket a kiegészítőket?

    1. admin szerint:

      Amit szedhetsz szoptatás alatt az a Női Multivitamin, C Vitamin és az Omega 3

  18. Kinga szerint:

    Szia,
    Nekem eleg nagy kb 25kg feleslegem van nem igazan tudom melyik zsiregtot kellene hasznalnom hisz mindrol jokat irtok…heti 4-5 edzest mar elkezdtem a dieta eleg nehezen megy… vagy rogton termogen zsiregto kellene??? Egyaltalan egyszerre egyfajta zsiregtot szedunk vagy jo kombinalni oket? Koszi!

    1. admin szerint:

      Lépj be a Facebook csoportunkban és az adminok segíteni fognak neked.

  19. Alexandra szerint:

    Szia,a BCCA vitamin tartalmaz koffeint,magas vérnyomás mellett fogyasztható?

    1. admin szerint:

      Nem tartalmazz a BCAA+B6 koffeint

  20. H. Éva szerint:

    Szia! Kb. 15 kg-tól szeretnék megszabadulni. 3 gyerkőc után igen csak maradt pocakom. Ahogy így olvasgattam, a BCAA + B6, a collagént és az omega 3 zsírsavat gondoltam, hogy elkezdem szedni. Nem tudom jól gondoltam e, vagy valami más kellene? Minden nap próbálok mozogni, és egészségesebben táplálkozni. Sajnos lisztérzékeny és pajzsmirigy alul működésem van. Megköszönném a segítséged, hogy neked mi a véleményed. 🙂

    1. admin szerint:

      Ezek mellé a CLA 500 és a HCA-t ajánlanám még.

Szólj hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük